Cum de ceva vreme mai circul prin oras cu masina, fie in calitate de sofer, fie de pasager , am observat niste "modificari" ale codului rutier. De exemplu:
* Prioritatea de prost- atunci cand te intersectezi cu-n prost, acesta are prioritate, indiferent de sensul in care se deplaseaza, de semnele rutiere, etc. De cele mai multe ori, prostul care beneficiaza de aceasta prioritate se face remarcat prin diverse forme: iti taie fata, franeaza brusc cu intentia de a opri si chiar ramane oprit, nu folososte semnalizarea, si exemplele pot continua.
* Prioritatea de "judet"/ de capitala- sunt cateva judete sau mai bine zis cativa conducatori auto cu masini inmatriculate in cateva judete care au prioritate orice ar fi.Incep cu masinile de capitala(B), apoi adaug: Prahova, Arges, Buzau ,Bacau. Cel putin din punctul meu de vedere, astea-s cele mai..multe, le vad mai des si sunt cele mai....indisciplinate. Asadar, daca intalniti masini inmatriculate in judetele de mai sus, asteptati-va sa trebuiasca sa cedati trecerea. Am suficiente exemple care-mi sustin afirmatiile.
* Prioritatea de marca a masina- aici intra masinile mari, puternice, cu multi caluti neimblanzit sub capota si ....autohtona Dacie. Nu Logan, Sandero si Duster ci Dacia 1300, 1310. Aia cu masini tari au prioritate pentru ca nu-si pot struni calutii naravasi, aia cu Dacia ca n-au frane.
* Prioritate de gabarit- dubitele, camioanele, de ce nu, autobuzele de transport in comun au prioritate chiar daca au rosu la semafor, chiar daca esti deja in giratie si logic, vii din stanga lor, chiar daca esti angajat in traversarea, prin loc marcat(eventual si semaforizat).
* Prioritatea de taxi- nu stiu cum e in alte orase, dar in Brasov...esti "nevoit" sa le oferi prioritate. Si in calitate de pieton trebuie sa faci asta. Pentru ca, vrei nu vrei, taxiul ocupa tot trotuarul sau blocheaza intreaga strada si tu nu ai pe unde trece. Deci ei au prioritate.
* Prioritatea de banda a 3 a din giratoriu - ocupata de regula de unul care si-a castigat "prioritatea" conform criteriilor sus mentionate. Si da, esti nevoit sa te opresti in mijlocul giratoriul, sa-l lasi pe "destept" sa treaca sau sa intri in el. dar de cele mai multe ori, prima varianta este cea daoptata de cei mai multi.
Sincer, nu stiam ca aceste norme sa fie trecute in vreun cod rutier oficial, insa, nu-i asa, viata ne ofera atat de multe experiente din care trebuie sa invatam... Nu sustin ca toti cei care conduc una din masinile categorisite mai sus sunt niste soferi prosti si periculosi, dar experienta mea, in calitate de sofer si pasager, m-a facut sa fiu mult mai precauta si sa ma feresc de astfel de exemplare. Acum mi-e suficient sa vad o masina de Bucuresti (si cum in Brasov , din pacate masinile cu nr de B sunt foarte muuuulte) ca brusc ma astept la ceva rau. Mi-ar lua prea mult sa povestesc tot felul de intamplari, mai mult sau mai putin haioase cu masini de B. Sau cu Dacii. Sau cu dubite si autobuze.
Acum, nu stiu daca sunt eu o nefericita care are atat de des "oportunitatea" sa intalneasca numai breji din astia in trafic, sau asta e de fapt realitatea...rutiera.
A, si nu am vrut sa discriminez pe nimeni. Cum era aia: "Acesata postare este un pamflet si trebuie tratata ca atare" :D
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu