duminică, 14 martie 2010

Romania - tara de....rusine!

Visez sa-mi iau masina. O amarata de masina. Cam de 1000 de euro. Nu dispun de banii astia, dar imi doresc sa fac cumva rost de ei.( By the way, daca doriti sa-mi sprijiniti cauza, va pot da un numar de cont.).

Si uite asa  visam eu cu ochii deschisi ca strang amarata asta de suma,  Si cascand gura pe strada, vad intr-o zi, o fiesta  (din aia veche, din '96, nu smecherie din asta de dupa 2000.) Hopa!  Mama, ce faina era! Micuta, rotunjoara, ,masina perfecta pentru oras,masina perfecta  pentru o gagica!

Vin acasa, ii impartasesc  soatei minunata mea revelatie. Bun, hai sa cautam pe internet. Zis si facut! Pe internet, puzderie de fieste, din alea ce-mi cazusera mie cu tronc. Preturi? Neinmatriculate de la 750 de euro pana pe la vreo 1000. Inmatriculate-peste 2000$-).Auch! N-am banii astia.Si nici nu pot sa fac rost de ei.

 Deci imi ramane sa-mi gasesc una neinmatriculata. Okey! Si ma gandesc asa,vreo 2 secunde, si filtrez in cautarile mele anumite criterii. Pai ar fi : 2 airbag-uri (face bine la sanatate:))), 4 usi (cei care au masini in doua usi si copil stiu ce distractiv e sa pui copilul in scaunul lui de masina. Cu indulgenta, cred ca te trec vreo 3 randuri de transpiratie), ca an sa fie dupa '96(cele dinainte de anul asta n-au 2 airbag-uriL-)), euro2, motor pana in 1,4. Rezonabil, zic eu.

Am si gasit masini confor criteriilor. Cam pana in 850-1000 de euro. Super, imi zic. Hai sa vad cat ma ajunge taxa de prima inmatriculare(Da, Romania asta de rahat-turcesc e mai cu mot ca alte tari). Si caut. Stupoare! Pentru un euro 2, cu o varsta de 13 anisori, taxa e .....800 si ceva de euro:O:-&:((L-):-SS>:P3:-0:gen_07::gen_06::gen_02::gen_02::gen_02::gen_20:. Mda, cam asa m-am simtit; m-au trecut toate alea, cam asa cumm arata emoticons-urile astea. Pai cum, dau 900 de euro pe o masina si ii mai dau statului roman inca pe atat, degeaba? Fix degeaba? Dar ca ce chestie?! Moama, si acum imi iese fum pe nas!

Deci sta amarata de mine si-si peticeste buzunarele, si strange din dinti, si se uita de 5 ori inainte de a cumpara un produs, tocmai ca sa faca putina economie si vine statu' si zice: Ha, ai bani sa-ti iei masina? Moftangioaico! Aduci, da-ne mataluta si noua!
Si taxa e doar taxa de prima inmatriculare. Ca pana sa-ti treci masina pe nume si sa te falesti la rubedenii...ho!ho!..mai e. Mai sunt catva taxute ce trebuie platite la R.A.R, la C.E.C, la politie, mai sunt numerele, asigurarea(cea mai ieftina, pe un an de zile e numai 360 de ron). O nimica toata, jumatate de indemnizatie. O rogvinieta e si aia vreo 100 si ceva de ron. Moka! La ce drumuri bombardate avem, se si merita.
Nu mai vorbesc de cat de paradoxala e taxa asta lu' peste-prajit. Adica la o masina de 13 ani dai 800 de euro, la una de 14 dai 400 si ceva. Misto, nu? Eu, care nu am banii astia nu o sa-mi iau o masina mai noua, care polueaza mai putin. Nu! O sa-mi iau una mai veche, care polueaza mai mult.Ca atatia bani am!  Se bazeaza probabil pe faptul ca o masina mai veche va fi scoasa din uz mai repede. Probabil, dar eu n-o sa-mi schimb masina doar pentru ca are 14-16- sau 18 ani. O sa o schimb fie cand o sa-mi permit sa-mi au una mai buna, fie cand o sa cedeze de tot. Nu de alta, dar prima noastra masina era de o seama cu mine. Avea 20 de ani! Si n-am fi vandut-o daca nu stateau lucrurile intr-un anumit fel.
Momentan, nu stiu ce sa fac. Ma doare sufletul sa dau statului jumatate din valoarea masinii(daca-mi gasesc una de 900 de euro, a carei taxa sa fie de 400 si ceva de euro).Adica, nu mai bine sa-mi aiu de banii astia o masina mai buna,mai sigura, mai noua?!  Si la suma asta se mai adauga alte si alte taxe. Nu ma mai tin nervii sa calculez la cat m-ar ajunge. Dar mi se pare jenant sa cheltui 2000 de euro pe o masina care de fapt costa 900-1000 de euro. Jenant!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Powered By Blogger